onsdag 8 augusti 2012

10,9,8,7.......................Yeah! snart dags för festival

Fy fan! Nu är det nära. Idag har vi sjösatt vår fina brygga "Hasselhoff den II"  i en sjö som ligger inbäddad i de djupa skogarna en bit från gården. Men vägen dit var svår, eländig och fylld av fruktansvärda svordomar som inte tåls att nämna i detta forum. Vi skulle hämta en färdig brygga, vi for dit med vårt åkdon, höll på att krocka med en blind förare med ungdomligt utseende. Sen när vi skulle gå ut på den fenomenala bryggan blev vi anfallna av tusentals djävulsgetingar som hade sitt bo under bryggan. Så längst ute på bryggan blev vi strandsatta. Lämnade åt vårt öde, utan mat och snus började vi skriva på våra testamenten. Vårt ända val var att såga loss den del av bryggan vi satt på och segla ut på sjön. Jag hade fått ett stick, blodet forsade och D-daddy la tryckförband.

- Drick inte sjövattnet du blir galen, sa D-daddy till mig. Håret kryllade sig på mina armar och jag kände kylan pulsera i kroppen.
- Är detta slutet D-daddy? viskade jag frågande med rädsla i blicken.
- Nej min son, du skall med hem, sa han till mig medans han strök min svettiga panna.
-Gå, gå!! ni är fortfarande unga, lämna mig här, min tid är kommen, läspade jag fram trots mitt defekta gomsegel.

Efter de 10 minuter vi spenderat på bryggan tog vi sedan oss för pannan, vi skrek, vi sprang och lyckades ta oss förbi de fördömda getingarna.

Ja, sen byggde vi en ny brygga så nu kan ni njuta av ett härligt bad med vetskapen att varje spik och bräda är nålade med blod.

Välkomna  till oss!
Natten har bäddat in Ljusbacken i sin mjuka skrud.

D-daddy iförd röjar-skrud 

En fördömd plats 

blodsutgjutelse, priset man får betala för att få något gjort 


Här någonstans ligger vår badsjö 

Förberedelser inför festivalen

Den nya bryggan på plats

Testbadningsmyndigheten in action
Nu köööööööör vi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar